Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789059728790 |
De tijd van uitdijende managementbureaucratieën is voorbij. Zeker als het niet in de eerste plaats gaat om geld verdienen, zoals bij onderwijs, zorg, gemeente en politie, kosten organisaties aan overhead meer dan ze opleveren. De new Michael Porter gaat nog verder: het bedrijfsleven verdient geld door maatschappelijke problemen te veroorzaken. We hoeven maar aan de bankencrisis te denken. Organisaties zijn bovendien lang niet altijd handig ingericht, zo weet elke vakman (m/v). We keren weer terug naar het primaat van de werkgemeenschap, waar vakmensen onderling samenwerken. Het concept organisatie als uitgangspunt van het handelen zit ons daarbij danig in de weg. Dit eerste deel in de Rijnland-Reeks gaat over de vraag hoe we ze weer aan de praat krijgen, die werkgemeenschappen. En hoe organisaties daarbij dienstbaar kunnen zijn. Betoogd wordt dat alleen Rijnlandse organisaties in staat zijn de uitdaging met de tijdgeest aan te gaan. We overdrijven niet! Maar pas op: wie naar Rijnlands wil overschakelen, moet ook het veranderproces zelf Rijnlands inrichten. Dat is met het concept organisatie tussen je oren nog een hele puzzel. Maar het is de moeite meer dan waard. 'Nieuwe tijden, anders organiseren' is het eerste ebook in de Rijnland-Reeks. De reeks wordt regelmatig aangevuld met nieuwe ebooks. Een overzicht van alle verschenen ebooks in deze serie vindt u op www.eburon.nl/rijnland. Meepraten en op de hoogte blijven van de Rijnland-Reeks? Volg op twitter de hashtag #rijnland20 en meld u aan bij hetrijnlandboekje20.ning.com.